Müşteri hizmetleri

Teknik Talepler

Mümkün olan en kısa sürede olayı kayıp veya hırsızlık olarak en yakın polis karakoluna bildirerek bir onay belgesi alın. Bu belgeyi rezervasyon yaptığınız kiralama ofisine gönderin. Ayrıca, durumu 24 saat içinde e-posta yoluyla veya teknik desteğimizi arayarak bize bildirin.

Arabanızın anahtarlarını kaybetmeniz durumunda, lütfen yedek anahtar ve araç iadesi sırasında faturanıza eklenecek maliyetleri size bildirmesi için kiralama yapmış olduğunuz ofis ile iletişime geçin.

Lütfen teknik destek ile iletişime geçiniz.

Araç çalıştırılamıyorsa, lütfen aşağıdaki adımları izleyin:

  • Mekanik (geleneksel) bir anahtarınız varsa, kontağı açmak için direksiyonu sola ve sağa hareket ettirerek kilidi açın; Bluetooth anahtarınız varsa, anahtar kılıfını elektronik cihazdan (akıllı telefon, iPod vb.) uzaklaştırın. Bluetooth anahtarı aracın içinde olmalı ve tüm kapılar kapalı olmalıdır.
  • Otomatik şanzıman durumunda, tüm kapıları kapatın, fren pedalını basın, ateşleme sırasında vites değiştirme kolu P veya N konumunda olmalıdır, anahtarı çevirin veya başlatma düğmesine basın (araç donanımına bağlı olarak).
  • Robotize edilmiş şanzıman durumunda; tüm kapıları kapatın, fren pedalına basılı tutun, vites değiştirme kolu N konumunda olmalıdır, anahtarı çevirin veya başlatma düğmesine basın (araç donanımına bağlı olarak).
  • Manuel şanzıman durumunda: tüm kapıları kapatın, debriyaj pedalına basılı tutun, vites değiştirme kolu nötr konumuna getirin, anahtarı çevirin veya başlatma düğmesine basın (araç donanımına bağlı olarak).
  • Ancak yukarıda belirtilen işlemleri yaptıktan sonra araç motoru çalışmazsa ve gösterge paneli ateşleme belirtileri göstermiyorsa, araç muhtemelen bir arıza nedeniyle çalışmıyor demektir. Gösterge panelinde herhangi bir mesaj görünüp görünmediğini kontrol edin. Ayrıca, aracın bataryasını boşaltabilecek farları, radyoyu veya benzeri ögeleri açık bırakıp bırakmadığınıza bakın. Bu durumda, lütfen aracı jumper kabloları kullanarak çalıştırmayı deneyin. Kendi güvenliğiniz ve araca olası bir zarar gelmesini önlemek için aracı iterek, eğimli yoldan aşağıya bırakarak, vites takarak veya debriyajı kullanarak çalıştırmaya çalışmayın. Bu araçta büyük ve çok pahalı bir arızaya neden olabilir. Araç motorunu çalıştıramazsanız, lütfen teknik desteğimizle iletişime geçin.

Lütfen teknik destek ile iletişime geçiniz.

Aracınızda mekanik bir el freni varsa, daha kolay bırakmak için, el frenini bırakırken daima fren pedalına basılı tutun. El frenini daima biraz kaldırın ve düğmeye basın. Bu şekilde direnci azaltmış olursunuz ve el freninin bırakılması daha kolay olur.

Aracınızda elektrikli (otomatik) el freni varsa, aracın çalıştırılması sırasında otomatik olarak serbest bırakılır. Ancak kiraladığınız araçta manuel vites varsa, vites topuzunu birinci vitese veya geri vitese aldığınızda ve gaz pedalına basarken debriyajı bıraktığınızda el freni otomatik olarak bırakılır. O sırada tüm kapılar kapalı olmalıdır. Volkswagen, Audi, Seat ve Škoda marka araçlarda, sürücünün emniyet kemerini takmaması durumunda aracın çalışmasını durduran Auto hold fonksiyonu da bulunmaktadır.

  • TAVSİYE 1: Aracınızı eğimli bir yere park ediyorsanız, el frenini çekmenin yanı sıra vites topuzunu birinci vitese veya geri vitese taktığınızdan (otomatik şanzıman için P, robotik için N konumunda) ve direksiyonu yana çevirdiğinizden emin olun.
  • TAVSİYE 2: Dış hava sıcaklığı sıfırın altındaysa, aracınızı park ederken mümkünse el frenini çekmeyin ki donmasın ve daha sonra aracın çalıştırılması imkansız hale gelmesin. Araç manuel şanzımanlı ise, vites topuzunu birinci viteste, otomatik şanzıman için P konumunda ve robotik şanzıman için N konumunda bırakın (araç döndürüldükten sonra otomatik olarak bloke olacaktır).

Otomatik tutma fonksiyonu daha kolay kalkış için aracı yokuşta tutar. Bu fonksiyon, mekanik/elektrikli el freni bırakıldığında, sürücü ayağını gaz pedalına geçirirken birkaç saniye boyunca freni tutar, böylece araç yokuş aşağı gitmez. Filomuzdaki araçların çoğu söz konusu işlevle donatılmıştır, ancak web sitemizde kiralanan aracın teknik özelliklerini ve donanım listesini ve ayrıca otomatik tutma işlevine sahip olup olmadığını bulabilirsiniz.

Araç ruhsatında yakıt tipini görebilirsiniz. Yakıt deposu kapağının iç kısmında da bir fabrika işareti bulunur ayrıca yakıt tipi araba anahtar zincirinde de belirtilmiştir.


TAVSİYE 1: Aracın yeni yakıt seviyesini kaydedebilmesi için her zaman 10 litreden fazla yakıt koymak gerekir.
TAVSİYE 2: Yakıt doldururken her zaman motorun kapalı olduğundan emin olun.

Araca yanlış yakıt türü ile yakıt doldurulursa, aracın daha fazla zarar görmesini önlemek için lütfen motoru çalıştırmayı denemeyin. Daha fazla sorun yaşamadan seyahatinize devam edebilmeniz için lütfen sizin için en iyi ve en ucuz çözümü organize edecek olan müşteri hizmetleri iletişime geçin.

  • TAVSİYE: Yakıt ikmali yapmadan önce, araç üzerindeki etiketlere ve araç anahtarlığına göre yakıtın aracımızla uyumlu olduğundan emin olun.

Sürüş esnasında kiraladığınız aracın yakıtı biterse, aracı mümkün olan en güvenli koşullarda durdurun, 4 sinyal lambasını da açın, motoru kapatın, el frenini etkinleştirin ve sinyal üçgenini araçtan uygun mesafeye yerleştirin. En yakın benzin istasyonundan plastik bir bidon satın alın ve en az 5 litre uygun yakıt dökün (yakıt deposu kapağındaki etikete göre). Birkaç denemeden sonra aracın motoru hala çalışmazsa, motora zarar verme olasılığını azaltmak için lütfen daha fazla denemeden kaçının ve müşteri hizmetlerimizle iletişime geçin.

  • TAVSİYE: Asla düşük yakıt seviyesi ile sürmeyin. Rezerv lambası yandığında veya yakıt seviyesi ¼'e düştüğünde lütfen en yakın benzin istasyonunda durun ve uygun yakıtı doldurun.

Aracınızda bir hız sınırlaması varsa, sınırlamanın açık olup olmadığını kontrol etmek için lütfen tempomat / sınırlama anahtarlarını kontrol edin. Cevap olumsuz ise, lütfen gösterge panelini ışıklar ve uyarılar için kontrol ediniz.

En yaygın uyarı lambalarının ve aşağıdaki mesajların bir listesini hazırladık.

  • ABS (Anti-lock Braking System): ABS sistemi arızası veya ABS sistemi devre dışı bırakıldığında yanar.
  • Motor Arıza Işığı: Motorun mekanik veya elektronik bir arızası olduğunu veya arıza kodunun okunması gerektiğini gösterir.
  • Fren Sistemi Uyarı Işığı: Fren sistemiyle ilgili bir arıza olduğunu veya fren hidroliği seviyesinin düşük olduğunu belirtir.
  • Dizel Partikül Filtresi Uyarı Işığı: Dizel partikül filtresinin kirlendiğini ve filtre temizliğinin gerektiğini belirtir.
  • Yakıt Seviyesi Uyarı Işığı: Yakıt seviyesinin düşük olduğunu veya yakıt deposunun kapağının açık olduğunu belirtir.
  • Hava Yastığı Uyarı Işığı: Hava yastığı sisteminde bir arıza olduğunu veya hava yastığının devre dışı bırakıldığını gösterir.
  • Motor Sıcaklık Uyarı Işığı: Motorun aşırı ısındığını veya soğutma sistemiyle ilgili bir arıza olduğunu belirtir.
  • Yağ Basıncı Uyarı Işığı: Motor yağ basıncının düşük olduğunu belirtir, bu durumda aracın hemen durdurulması gerekebilir.
  • Farlar Uyarı Işığı: Farlarınızın yanmadığını veya farların otomatik düzeltme sisteminin arızalı olduğunu belirtir.
  • Şarj Sistemi Uyarı Işığı: Şarj sistemi arızası olduğunu veya şarj edici kayışın kopmuş olabileceğini belirtir.

Gösterge panelinde ve ön paneldeki merkezi ekranda lastik basıncı göstergesi belirirse, lütfen lastik basıncını kapının sürücü tarafındaki etikete veya yakıt deposu kapağının iç kısmına göre ayarlayın. Aracınızda varsa:

  • DOLAYLI LASTİK BASINCI GÖZETİM/KONTROL SİSTEMİ: Aracın modeline göre 4 lastiğin de basıncını ayarladıktan sonra, sesli sinyal gelene kadar gösterge düğmesini basılı tutun veya Araç Parametreleri ekranındaki merkezi gösterge paneli ekranından devre dışı bırakın.
  • DOĞRUDAN LASTİK BASINCI KONTROL SİSTEMİ: 4 lastikteki lastik basıncını ayarladıktan sonra, ışıklı gösterge ve merkezi ekrandaki mesaj kapanır ve her bir lastik için yeni lastik basıncını Araç Parametreleri ekranı altındaki merkezi gösterge paneli ekranından veya seyahat bilgisayarı üzerinden okuyabilirsiniz. Lastik basıncı göstergesi birkaç dakikalık sürüşten sonra da kapanabilir.

Teknik desteğimize, araç belgesinde belirtilen şekilde telefonla veya e-posta yoluyla ulaşabilirsiniz. Rehber bölümündeki teknik destek için kişileri de kontrol edebilirsiniz.

Filomuzdaki tüm araçlar yerel ve Avrupa yasaları ve düzenlemeleri uyarınca zorunlu ekipmanla donatılmıştır. Zorunlu donanım yansıtıcı yelek, sinyal üçgeni, ilk yardım çantası ve yedek ışık ve sigortalardan oluşur. Ek olarak, tüm araçlarımızda uygun yangın söndürücü (araç sığınağına ya da minibüsler için ön yolcu koltuğunun altına yerleştirilen araç tipine ve amaçlarına göre 1kg veya 2kg) bulunur.

  • NOT: Lütfen kiralanan aracı teslim ederken, zorunlu ekipmanın herhangi bir parçası eksikse veya kullandıysanız meslektaşlarımızı ofisimizden bilgilendirin, böylece yeniden stoklayabiliriz.

Böyle bir durumda, aracı mümkün olan en güvenli koşullarda durdurmaya çalışın, 4 sinyal lambasını da açın, motoru kapatın, el frenini etkinleştirin. Aracı durdurduktan sonra, aracı terk ederken dikkatli olun, yansıtıcı yeleği giyin ve sinyal üçgenini araçtan uygun mesafeye yerleştirin ("Güvenli sürüş ipuçları" bölümüne bakın). Kötü görüş koşullarında araç arızası durumunda ışıkları açık bırakın. Teknik destekle iletişime geçmeden önce aşağıdaki bilgileri hazırlayın, aracın kayıt numarası, frenin tam olarak nerede olduğu (adres, otoyol kilometresi veya GPS koordinatları) ve arızanın niteliği hakkında bilgi, Aracın onarımı 24 saat içinde tamamlanamazsa, size yedek bir araç veya seyahatinize devam etmenin alternatif bir yolunu sağlayacağız.

  • NOT: Müşteri, üzerinde anlaşılan yol yardımını beklemelidir ve teknik destek tarafından mümkün olan en kısa sürede varış zamanı ve diğer gerekli bilgiler hakkında bilgilendirilecektir.
  • NOT: Yukarıdaki prosedür hem Türkiye Cumhuriyeti hem de yabancı ülkeler için geçerlidir.

Patlak bir lastiğin ya da hasarlı bir jantın yol açtığı bir arıza durumunda, lütfen aşağıdaki talimatlara göre yedek lastik kullanın.

LASTİK DEĞİŞİM SÜRECİ:

  1. Lütfen el frenini çekerek ve vites topuzunu birinci vitese veya geri vitese takarak (otomatik şanzıman için P'ye, robotik için N'ye getirin) aracın düzgün bir şekilde sabitlenip sabitlenmediğini kontrol edin.
  2. Bunkerdeki bagajları çıkarın, bunker paspasını kaldırın (aracın tipine göre yedek lastik paspasın dışında, bunkerin altında bulunabilir, böyle bir durumda cıvatayı serbest bırakmak için anahtar bunker dolgusunun sol veya sağ tarafında veya yolcu koltuğunun altında bulunur).
  3. Yedek lastiği ve aletleri çıkarın ve aracın dışına yerleştirin.
  4. Araçta bir göbek kapağı varsa, çıkarın ve dikkatlice kaldırın.
  5. Araç alaşım jantlarla donatılmışsa ve cıvatalar üzerinde dekoratif kapaklar varsa, bunları birlikte verilen aletle çıkarın.
  6. Aracın içinde lastiği sabitlemek için bir emniyet cıvatası varsa, hırsızlık önleme korumasını sökmek için uzatmayı lastik sökme aletine yerleştirerek serbest bırakın.
  7. Verilen aletle tekerleği serbest bırakın.
  8. Araç vincini uygun yere yerleştirin, hem sizin hem de araçların güvenliği için uygun şekilde sabitlediğinizden emin olun. ARAÇ KALDIRILMADAN ÖNCE VİNÇ SAĞLAM VE SABİT BİR TABAN ÜZERİNE YERLEŞTİRİLMELİDİR. TABAN KAYGAN VEYA SAĞLAM DEĞİLSE HAREKET EDEBİLİR VE ARACINIZA VEYA SİZE ZARAR VEREBİLİR.
  9. Aracı yeterince kaldırdıktan ve hasarlı tekerlek artık yerle teması kestikten sonra cıvataları gevşetin ve tekerleği araçtan çıkarın.
  10. Stepneyi elinizle milin üzerinde tutarak aracınıza yerleştirin. Gerekli tüm cıvataları yerleştirin ve mümkün olduğunca sabitleyin.
  11. Aracı indirdikten sonra cıvataları tamamen sabitleyin ve her şeyin yolunda olduğundan emin olmak için iki kez kontrol edin.
  12. Tekerlek değiştirme işlemini tamamladıktan sonra, tüm ekipmanı ve arızalı tekerleği sığınağa kaldırın.
  13. Aracınızda yedek lastik varsa, 80 km/s hızı geçmeden en yakın lastik tamircisine giderek sürüşünüze devam edebilirsiniz. Lütfen teknik desteğimizi mümkün olan en kısa sürede bilgilendirin, böylece anlaşmalı sigorta poliçelerinize göre onarım olanakları önerebilirler.

NOT: Stepneyi kendiniz ayarlayamıyorsanız, sizin için yol yardımı organize edecek olan teknik desteğimizle iletişime geçin. Ancak, SCDW sigortanız olsa bile, lastik değişim hizmeti kapsam dahilinde değildir ve tamamen sizden tahsil edilecektir.

Size gerekli tüm sıvıları en uygun seviyede olan bir araç sağlamak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. Ne yazık ki, yüksek sezonda çok nadir durumlarda aracın düşük sıvı seviyesi gösterme ihtimali bulunmaktadır. Bu durumda:

  • Motor yağı: Sinyal lambası yanar yanmaz benzin istasyonundan veya özel mağazadan bir litre uygun bir motor yağı satın alın. Motoru kapattıktan sonra, önce yarım litre ekleyin, ardından birkaç dakika sonra minimum ve maksimum işaret arasında olması gereken yağ seviyesini kontrol edin. Seviye hala çok düşükse, optimum seviyeye ulaşana kadar daha fazla ekleyin. Kiralanan aracın kullandığı yağ türü motor kaputunun iç kısmından ve araç belgelerinden kontrol edilebilir.
  • Soğutma sıvısı: Motorun aşırı ısınmasını önlemek için, sinyal lambası yanar yanmaz benzin istasyonundan veya özel mağazadan bir litre soğutma sıvısı satın alın. Hangi tip soğutma sıvısına ihtiyacınız olduğundan emin olmak için, motor kaputunu açın ve mevcut olanın rengini kontrol edin ve buna göre yenisini satın alın. Yaralanmaları önlemek için, soğutma sıvısı deposunu açmadan önce motorun soğuduğundan emin olun ve kapağı yavaşça açın.
  • AdBlue: Dizel motorlu araçlarımızın çoğu AdBlue sıvısı ile donatılmıştır, böylece katı Avrupa çevre koruma normlarına uygun olurlar. Normal koşullarda 15.000 ile 25.000 km boyunca veya iki düzenli bakım döngüsü arasında yeterli miktarda bulunduğundan ve seviyeyi ihtiyaca göre ayarladığımızdan, bu sıvı seviyesinin düşük olması neredeyse imkansız olmalıdır. Bununla birlikte, gösterge tablonuzda veya merkezi gösterge paneli ekranında uyarı lambası ve/veya mesajı görüntülenirse, lütfen ilk benzin istasyonunda durun ve en az 10 litre AdBlue sıvısı satın alın ve deponun üst kısmına kadar doldurun, ihtiyaca göre 10 litreden daha fazla doldurmanız gerekebilir. Söz konusu sıvının deposu için kapak, araç tipine bağlı olarak ya stepnenin altındaki sığınakta, ya sığınağın yan tarafında ya da yakıt deposunun yanındadır. Lütfen bu uyarıyı göz ardı etmeyin, böylece araç elektroniği daha fazla sürüşü sınırlamaz ve sizi rahatsız edici durumlara neden olmaz.
  • Ön cam silecek sıvısı: Ön cam silecek sıvısının azalması durumunda, lütfen bir benzin istasyonundan, özel bir mağazadan veya süpermarketten satın alın. Yılın zamanına bağlı olarak, yaz ya da kış sıvısı kullanın; böcekleri daha kolay temizlemek için yaz sıvısı ve düşük sıcaklıklarda donmaması için kış sıvısı kullanın.

NOT: Kiraladığınız araçta eksik olan belirli bir sıvıyı satın aldıysanız, lütfen ödemesini yaparken CARWIZ d.o.o.o şirketinin adına bir R1 faturası alın. R1 faturasını araca bırakma dahil etmezseniz, harcanan tutarı size geri ödeyemeyiz.

Lütfen teknik destek ile iletişime geçiniz.

Arızalı bir elektrik bağlantısı olması durumunda lütfen ekipmanınızın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Herhangi bir araç arızasını önlemek için ek ekipmanlar için yalnızca Avrupa konektörleri kullanın. Konektör hala çalışmıyorsa, size daha fazla sorun çözümü konusunda tavsiyede bulunacak olan teknik desteğimizle iletişime geçin. Ek ekipmanınızı doğru bir şekilde kurmanızda size memnuniyetle yardımcı olacaklardır.

Motivasyonumuz deneyim yaratmaktır. Bunun için müşterilerimizin sunulan hizmetin kalitesinden tamamen memnun kalmaları için her şeyi yapıyoruz. Biz hayvan dostuyuz ve siz araçlarımızla gezerken ve kendiniz için deneyimler yaratırken, hayvanlarınızın da sizinle birlikte olmasını istiyoruz. Yüksek kalite bizim için son derece önemli olduğundan, kiraladığınız araçta evcil hayvan taşıyorsanız, aracın içini kirletmemek için aracın içini, özellikle koltukları korumanızı rica ediyoruz. Evcil hayvanınız aracı kirletirse, kuru temizleme hizmetleri için sizden ücret talep etmek zorunda kalacağız

  • TAVSİYE EDERİZ: Kendi güvenliğiniz ve evcil hayvanlarınızın güvenliği için, onları özellikle bu amaç için üretilmiş emniyet kemerleri ile bağlanmış kutularda taşımanızı tavsiye ederiz. Bu şekilde hem siz hem de evcil hayvanlarınız gideceğiniz yere güvenli bir şekilde ulaşacak ve yasal düzenlemelere uygun bir şekilde araç kullanmış olacaksınız.

Kiraladığımız araçların ağır nesneleri taşımak için tasarlanmadığını lütfen unutmayın. Araçlarımızın güvenliği ve optimum performansı için bu kılavuza uyma konusunda işbirliğinizi rica ederiz.

Kiralanan araçlar sadece birinci sınıf yollarda (şehir içi/şehir dışı asfalt yollar, otoyollar ve benzeri) kullanılabilir. Araç kategorisine bakılmaksızın, asfaltsız yollarda, off-road arazilerde vb. kullanılmasına izin verilmez. Daha fazla ayrıntı için lütfen sözleşmeyi kontrol edin.

Araçlarımızı yarışlara ve benzeri etkinliklere katılmak için kullanmanıza izin verilmez. Bu tür etkinliklere katılmak aracın motorunda veya diğer parçalarında ciddi hasarlara neden olabilir ve büyük masraflara yol açabilir.

Aracı uzun bir süre için kiralıyorsanız, bu tür prosedürler ancak yazılı onayımızla ve bu prosedürlerin araca zarar vermeyeceğini garanti ederek onaylanabilir. Bunu onaylarsak, aracı teslim aldığınız durumda iade etmekle yükümlüsünüz.

Sizin, yolcularınızın ve trafikteki diğer tüm katılımcıların güvenliği bizim için son derece önemli olduğundan, kiralanan her araç, her zaman üreticinin boyutlarına, hız endeksine ve ağırlık sınırına göre uygun pnömatik özelliklere sahiptir.

Değişiklik yapılması gerektiğinde, lütfen değişiklikle ilgili sorunuz için teknik desteğimize başvurun. 

Araçlarımızın içi ve dışı her kiralamadan sonra tamamen temizlenmektedir. Ne olursa olsun, araçlarımızın içinde sigara içilmesine izin verilmez ve araçlarımızın kusursuz bir şekilde temiz kalması ve içinin hoş kokması için bu kurala uymanızı rica ediyoruz. Bu kurala uymamanız durumunda sizden kuru temizleme ücreti talep etmek zorunda kalacağız çünkü aracı temiz ve hoş kokulu tutmak için azami çaba sarf ediyoruz.

Müşterilerimiz için güvenli olmaları, değerlerini ve üretici garantisini korumaları için araçlarımıza düzenli olarak bakım yapmaya özel önem veriyoruz. Düzenli bakım yapılması gereken süre/kilometre ve bakımın en son ne zaman yapıldığı hakkında bilgi edinmek için lütfen araç kartını kontrol edin. Ayrıca, tüm araçlarımız, yandığında düzenli bakımını yapmanız gerektiğini size bildiren bir servis göstergesi ile donatılmıştır. Aracın düzenli bakımının yakın zamanda yapılması gerekiyorsa, lütfen teknik destek birimimizle iletişime geçin; bu birimle yukarıda belirtilen bakım veya ikame araç konusunda anlaşmaya varacaksınız.

  • NOT: Üretici garantisinin kaybedilmemesi için, düzenli bakımın ertelenmesi için maksimum süre 500 kilometre veya 5 iş günüdür, araç garantisinin geçersiz kılınmasıyla ilgili gereksiz masraflardan kaçınmak için lütfen bunu aklınızda bulundurun.

Her çocuk koltuğunun/ve veya yükselticinin arkasında bir talimat şeması vardır. Küçük yolcularınızın güvenli ve keyifli bir yolculuk geçirmesi için lütfen bu talimatlara uyun.

  • TAVSİYE 1: Çocuklarınızı her zaman yaşlarına uygun çocuk koltuklarında veya yükselticilerde tutmanızı ve her zaman emniyet kemeri takmanızı tavsiye ederiz.
  • TAVSİYE 2: Çocuk koltuğunu ve/veya yükselticiyi yolcu koltuğunun arkasına yerleştirmenizi tavsiye ederiz. Yolcu koltuğunu en yüksek seviyeye ayarlamaya çalışın ve dik bir pozisyonda tamamen geriye itin. Bu, çocuklar için en güvenli pozisyondur. Birden fazla çocuk koltuğu / yükseltici yerleştirmeniz gerekiyorsa, lütfen bunu her zaman arka koltuklara yapın.
  • TAVSİYE 3: Çocuk koltuğunu/yükselticiyi ön yolcu koltuğuna koymaya karar verirseniz, yolcu tarafı hava yastığını her zaman açtığınızdan emin olun (Düğme torpido gözünde veya gösterge panelinin yan tarafında bulunur.) Ayrıca, ülkenizde çocukların bu şekilde taşınmasına izin verildiğinden emin olun.
  • TAVSİYE 4: Ön yolcu koltuğuna asla 12 yaşından küçük çocukları oturtmayın.

Aracın tipine bağlı olarak, bunu aşağıdaki şekillerde yapabilirsiniz;

  • MEKANİK KORUMA: Arka kapının iç çerçevesini kontrol edin aracınızda mekanik koruma varsa, mekanik anahtarı yerleştirmek ve çocuk korumasını etkinleştirmek için üzerinde bölge içeren bir etiket bulacaksınız. Devre dışı bırakma prosedürü, anahtarı farklı bir yöne çevirmeniz dışında aynıdır.
  • ELEKTRONİK KORUMA: Aracın sürücü tarafında bunun için sembolü olan bir anahtar arayın. Söz konusu şalter çoğunlukla elektronik cam kaldırma sistemi şalterlerinin yanında, gösterge panelinin sol tarafında veya orta konsolda bulunur. Bu anahtara basılması korumayı etkinleştirecektir. Araçta elektronik cam kaldırma sistemi ve mekanik kapı kilitleme sistemi varsa, bu anahtar sadece camları kilitleyecektir. Araçta manuel cam kaldırma sistemi varsa, araç kilidi korumasını etkinleştiremezsiniz.
  • TAVSİYE 1: Araçta çocuk taşıyorsanız bu koruma sistemini her zaman etkinleştirin.
  • TAVSİYE 2: Camları kapatırken yolcuların hiçbirinin camları engellemediğinden emin olun.

Yukarıda belirtilen mesaj durumunda lütfen size gerekli kodu memnuniyetle verecek olan teknik desteğimizle iletişime geçin.

Hayır, lastiklerde ve/veya jantlarda meydana gelen hasarlar ne sigorta ne de normal tüm riskler sigortası kapsamında değildir. Aracın bu parçalarını sigortalamak için SCDW sigortasını imzalamanız gerekir.

Bir trafik kazası veya araç hasarı durumunda, derhal 112'yi arayın ve kaza raporunu doldurun. Kiralanan araç sürülebilir durumda değilse, lütfen teknik desteğimizle iletişime geçin. Aracı teslim ederken Alco test raporunu ibraz etmeniz gerekmektedir.

Hırsızlık veya hırsızlığa teşebbüs durumunda derhal 112'yi arayın ve teknik desteğimizle iletişime geçin.

Vandalizm veya park halindeki bir aracın bilinmeyen bir fail tarafından hasar görmesi durumunda, polisi aramakla yükümlüsünüz, polis daha sonra araç tesliminde sunmanız gereken bir rapor hazırlayacaktır.

  • NOT: Özel durumlarda, daha küçük bir araç hasarı söz konusuysa (küçük çizik veya göçük veya başka bir katılımcının olmadığı daha küçük bir kaza), teknik desteğin onayı ve kazanın fotoğrafları ile polise başvurmadan yalnızca kaza raporunu doldurabilirsiniz.

Aşağıda bu raporun nasıl doldurulacağına dair bir şema bulunmaktadır.

  • Bölüm 1 ve 2: Tüm idari bilgileri (tarih, saat, yer) açık bir şekilde detaylandırın.
  • Bölüm 3: Herhangi bir yaralı olup olmadığını açıkça belirtin (bir kazadan sonra bu sütunu işaretlemeden bir yaralanma beyan ederseniz, daha sonra herhangi bir tazminat alamazsınız).
  • Bölüm 4: İlgili araçların dışında herhangi bir hasar olup olmadığını belirtin (duvarlar, çarpma bariyeri, vb.).
  • Bölüm 5: Herhangi bir tanığın iletişim bilgilerini verin. Bu bölümü asla boş bırakmayın.
  • Bölüm 6: Araç tescil belgesinde verilen tüm idari bilgileri verin (araç sahibinin adı - şahıs veya şirket).
  • Bölüm 7: Araç tescil belgesinde verilen tüm bilgileri veriniz.
  • Bölüm 8: Aracın uluslararası sigorta yeşil kartında verilen tüm bilgileri verin.
  • Bölüm 9: Soyadlarınızı, adlarınızı ve tüm ek bilgileri verin.
  • Bölüm 10: İlk çarpmanın yerini daima bir okla işaretleyin.
  • Birden fazla çarpma olması durumunda, diğer çarpma noktalarını çarpı işaretiyle işaretleyin.
  • Bölüm 11: Görünür hasarın yerini belirtiniz (sol ön kanat, sağ arka darbe). Eğer herhangi bir hasar görünmüyorsa, lütfen "şartlı" yazınız.
  • Bölüm 12: Koşullar:
  • Sadece kazanın olduğu anda ne yaptığınıza karşılık gelen kutuları işaretleyin. Durumunuza tam olarak uymayan bir kutuyu işaretlerseniz, muhtemelen sorumlu tutulacaksınız.
  • Bölüm 13: Önce araçları, sonra da çevreyi çizerek başlayın.
  • Kroki kesin olmalı ve A ve B araçlarını doğru şekilde tanımlamalıdır.
  • Her bir aracın hangi yönde gittiğini, işaretleri/sinyalleri (dikey ve yatay) ve orta ekseni unutmayın. Bunun Bölüm 12 - Koşullar ile çelişmediğinden emin olun.
  • Bölüm 14: Bu bölümde her türlü ek bilgi (yanlış yönde araç kullanma, kırmızı ışığa uymama vb.) yer almalıdır. Üçüncü şahıslar tarafından yapılan beyanlara da itiraz edebilirsiniz.
  • Anlaşmazlığın nedenini belirtin.
  • Bölüm 15: Beyanı imzalayın ve üçüncü tarafın beyanına katılmamanız durumunda, beyanın arkasındaki 14. Bölüm - Gözlemler bölümünde bunun ayrıntılarını verin. Her iki tarafça da imzalanmadığı için beyannamenin arka yüzünün sözleşme niteliği taşımadığını lütfen unutmayın.

Bize ulaşın

Tarama deneyiminizi geliştirmek için, CARWIZ web sayfası çerezleri ve benzer teknolojileri kullanır. Bu web sitesini görüntülemeye devam ederseniz, kullanımlarını kabul ettiğinizi düşünürüz. Daha fazla bilgi »